Marija Zaric, Jens Fauldrath, Fionn Kientzler, Stefan Priebsch und Frank Puscher auf der Webinale 2019

Online Marketing vs. Web Development: Das sagen die Experten
Keine Kommentare

Möchte man ein Produkt entwickeln, bedarf es der Kommunikation zwischen verschiedenen Disziplinen. Entwickler und Programmierer müssen mit Designern und anderen Abteilungen über das Produkt sprechen können. Doch häufig scheitert es an den einfachsten Dinge. Frank Puscher geht in diesem Experts Panel auf der webinale 2019 der Frage nach, woran das liegen und was für eine bessere Kommunikation getan werden kann. Die vier Experten Jens Fauldrath, Fionn Kientzler, Stefan Priebsch und Marija Zaric – alle aus unterschiedlichen Bereichen – geben ihre Einschätzung zu der Situation.

Influencer, Conversion, KPI, Brand Value, Viewthrough – SDK, Distributed Ledger, Container, Script Library… Niemand versteht so richtig, was gemeint ist. Zwei Fachsprachen, die Denkweisen repräsentieren, die unterschiedlicher nicht sein könnten. Und selbst wenn das große Ziel, ein erfolgreiches Produkt oder Unternehmen zu schaffen, eigentlich beide Gruppen zusammenbringen sollte, ist dies oft nicht möglich. Entweder, weil die kleineren Ziele nicht übereinstimmen oder weil man die Sprache oder das Denken des anderen einfach nicht versteht. Dabei sollten sich die verschiedenen Interessensgruppen an einen Tisch setzen und zusammenarbeiten. In diesem Experts Panel auf der webinale sprechen Experten darüber, wie uns der Austausch gelingt, was die Voraussetzungen sind und wo wir mit den Unterschieden einfach leben müssen, da sie gleichzeitig Disziplin und Exzellenz widerspiegeln. Wir gehen auf die Suche nach der Wahrheit.

IT Security Summit 2019

Sichere Logins sind doch ganz einfach!

mit Arne Blankerts (thePHP.cc)

Hands-on workshop – Hansel & Gretel do TLS

mit Marcus Bointon (Synchromedia Limited)

Die Speaker: Jens Fauldrath, Fionn Kientzler, Stefan Priebsch und Marija Zaric

Jens Fauldrath is founder and managing director of get:traction GmbH. He supports his clients in developing, implementing and realizing their SEO strategy. Priviously, from 2012 to 2016 he managed takevalue Consulting GmbH, which he founded.  From 2008 to 2012 he also built up and led the SEO team of Deutsche Telekom AG P&I. Jens is a lecturer in search engine marketing at Darmstadt University of Applied Sciences and a member of the SEO expert advisory board and of the Fokusgruppe Search of BVDW. He also runs the German podcast network for online marketing podcasts together with www.termfrequenz.de. There he moderates the Podcast SEO House about current topics in the strategic SEO.

Fionn Kientzler is Managing Partner at Suxeedo, an agency specialized in content marketing. Until now, Sudeexo has implemented over 300 seeding campaigns for Germany’s largest Internet platforms, including DAX and Fortune 500 companies. Fionn Kientzler also teaches content marketing at the Ludwig Maximilians Unitersity in Munich and for years has given talks about seeding and content at conferences such as CMCX, Content World Forum, Campixx Week, Seoday and Seokomm.

Stefan Priebsch holds an academic degree in computer science, is the author of several textbooks, and a university lecturer. He has presented and keynoted at technology conferences around the world. As Co-Founder and Principal Consultant of The PHP Consulting Company (thePHP.cc), he helps his clients to develop software successfully. Stefan spends his free time abusing his electric guitar and researching agile home improvement.

Marija Zaric is a freelance web designer living in Belgrade, Serbia, with a focus on individual and commercial clients who demand websites that are modern, creative, simple and responsive. She works with clients from the USA and all over the world, helping them present their services in a unique and professional way. Marija graduated in Computer Science – computer graphics and design course – at the Singidunum University in Belgrade.

Marija was a technical reviewer for the books „Responsive Media in HTML5“, „Mastering Responsive Web Design“, „Responsive Web Design Patterns“, and „Mastering Bootstrap 4“ for Packt Publishing. She creates Bootstrap themes for the global market. Marija loves to share her knowledge in web design meet-ups and conferences.

Der Moderator: Frank Puscher

Frank Puscher has worked as a journalist, author and trainer for 23 years. He wrote the first German usability book in 1997 and today he works as a speaker and moderator at numerous renowned conferences such as the Content Marketing Conference, Internet World, Neocom, the German Marketing Day. Not forgetting of course, that he has been part of the webinale since the very start.

Unsere Redaktion empfiehlt:

Relevante Beiträge

Hinterlasse einen Kommentar

Hinterlasse den ersten Kommentar!

avatar
400
  Subscribe  
Benachrichtige mich zu:
X
- Gib Deinen Standort ein -
- or -